lördag 19 mars 2016

Tekniska länkproblem - sändningsuppehåll


Ser du en flimrande bild nedan så har du ett tekniskt fel på en länk. Du måste åtgärda problemet innan hårddisken i din dator slutar att fungera !
 
 
 



 Gör följande:
1) Stäng av din dator
2) Dra ur sladden
3) Torka av kabeln med en fuktig trasa
4) Flytta datorn till en annan plats då den kan vara utsatt för elektriska störningar
5) Ta fram hårfönen och blås försiktigt över skärmen
6) Smörj in kabeln när den har torkat med lite vaselin
7) Sätt i kabeln igen
8) Sätt på datorn
9) Gör en diskdefragmentering utan att gå via kontrollpanelen
10) Sätt in originaldisken och ta en kopia på alla program
11) Sätt in kopian i en A4-pärm som du förvarar på ett säkert ställe
12) Gå nu in i C:// Program/Tekniska problem/Kabelbrott/Sladdrengöring/Vaselin/Vanliga frågor
      så kan du få fler råd hur du skall åtgärda dina problem
13) Fungerar det fortfarande inte ? Släng datorn och köp en ny.

Med vänlig hälsning
Teknisk Support

Tillgänglighetskontroll



Skärmdump på tillgänglighetskontroll

Annars visas "gult resultat", vilket innebär att sidan har tillgänglighetsvarningar:

Tillgänglighetsvarning

Annars visas "rött resultat", vilket innebär att sidan har tillgänglighetsfel:

Skärmdump på tillgänglighetsfel

Klicka på Visa rapport för att se resultatet. Felmeddelanden står på engelska, men klickar man på hjälpikonen så kommer man till en sida där man kan hitta förklaringen på svenska.

Tillgänglighetsproblem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar